VÆXTFrokost fredag 2. juni kl 9 Mo i Rana
15. mai 2017

Tjenestedesign Workshop Mo i Rana

Hvordan kan vi gi brukere gode opplevelser over tid? For å svare på dette tar vi et dypdykk ned i deres verden, og studerer vår egen organisasjon fra deres perspektiv. Stadig flere virksomheter jobber med å skape tjenester som er tilpasset kundens behov. Dette gir økt verdi både for brukeren og tjenesteleverandøren.

08.november, med midler fra Nordland Fylkeskommune, inviterer vi til introduksjonsworkshop i tjenestedesign for å gi bedrifter i privat og offentlig sektor en mulighet til å se kundens behov fra en annen vinkel.

Hva er tjenestedesign?
Tjenestedesign er en metodikk som hjelper med å finne friksjon og flaskehalser, muligheter og forbedringspunkter i en kundes møte med en bedrift. Det er et verktøy som kan være en øyeåpner for mange og gi mye verdi tilbake ved implementering.

Hva er tjenestedesign?
Tjenestedesign handler om å skape best mulig opplevelser for folk. Det kan for eksempel være på arbeidsplassen, som del av en flyreise eller på et sykehus. I tillegg forsøker man samtidig å øke lønnsomhet for virksomheten som er involvert – men det er alltid med utgangspunkt i brukerens opplevelser.

Program:
08:15 Ønskes velkommen av NODAs daglige leder, Michele Widerøe
08:20: Introduksjon til Tjenestedesign av Marte Wiik (Designfabrikken)
09:00: Praktisk arbeid med utdelte caser
09:45: Gjennomgang av casene
10:00: Veien hjem

Påmelding: post@no-da.no
Pris: 200,- (150,- for NODA medlemmer)